Tomēr šāda izglītības sistēma paša par sevi ne vienmēr ir pietiekama, lai noteiktu, vai kāda valsts izglītības sistēma ir progresīva un spēj nodrošināt panākumus. Latvijas izglītības sistēma ir izstrādāta, pamatojoties uz Eiropas Savienības izglītības standartiem un prasībām, tāpat kā citu Eiropas valstu izglītības sistēmas. Es gribu tikt prom no padomju sistēmai pietuvinātās izglītības sistēmas.
Izglītības iestādēm jāveido kultūra, kas balstīta uz cieņu un sapratni pret skolēniem. Skolotājiem jābūt izglītotiem par atvērtību, līdzcietību un dažādu vajadzību sapratni.
Skolotājiem jāpievērš uzmanība skolēnu vajadzībām un jācenšas nodrošināt skolēniem vēlamās prasmes, lai tiem būtu iespējas attīstīties un sasniegt savus mērķus.
Jāveido vairāk iespēju dialogam un sadarbībai starp skolotājiem, skolēniem un vecākiem. Šis dialogs var palīdzēt skolēniem izjust, ka viņu viedoklis un vajadzības tiek uzklausītas, kas var uzlabot attiecības skolā.
Sadarbība ar uzņēmumiem - Skolas varētu izveidot sadarbības līgumus ar uzņēmumiem, lai nodrošinātu skolēniem prakses iespējas. Uzņēmumi var piedāvāt gan bezmaksas praksi, gan samaksātu praksi, kā arī sniegt skolēniem padomus un ieteikumus, kādas prasmes būtu jāiegūst, lai veiksmīgi strādātu konkrētā nozarē.
Paaugstināt prakses obligātās stundu skaits - Skolas varētu paaugstināt prakses obligātās stundu skaits, lai nodrošinātu, ka skolēni var iegūt pietiekamu prakses pieredzi savā izglītības laikā. Tas varētu palīdzēt skolēniem iegūt vērtīgas prasmes un pieredzi, kas būtu noderīgas viņu nākotnes karjerai.
Izglītības standartu zemā kvalitāte - daži Latvijas izglītības standarti ir zemi, kas var ietekmēt skolēnu izglītības līmeni un nākotnes iespējas. Lai uzlabotu šo situāciju, valdībai vajadzētu izveidot programmas, kuras var palīdzēt skolotājiem un skolēniem attīstīties, piemēram, profesionālo attīstību, pētniecības projektiem un kvalifikācijas celšanas programmas.
Novecojusi izglītības sistēma var būt kavēklis progresam, ja tā nespēj piedāvāt jaunākās metodes un prasmes, kas nepieciešamas sabiedrības attīstībai un ekonomiskajai izaugsmei. Tomēr šāda izglītības sistēma paša par sevi ne vienmēr ir pietiekama, lai noteiktu, vai kāda valsts izglītības sistēma ir progresīva un spēj nodrošināt panākumus.